Rīgas Tehniskā universitāte - Materiālu tehnoloģija un dizains - Prof. bak. studijas
Materiālu tehnoloģija un dizains
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
Uzņemšana:Uzņemšana 2024./25. gadā
Ieraksts atjaunots:2024-07-16
Programmas veids | Profesionālā bakalaura studiju programma - 6. LKI (1. cikls, programma ar kodu 42) | |
Grāds | Profesionālais bakalaurs materiālu tehnoloģijā un dizainā | |
Profesionālā kvalifikācija | Produktu dizainers (6. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības | |
Izglītības dokuments | Profesionālā bakalaura diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms; | |
Licence / akreditācija | Studiju virziens akreditēts līdz 30.06.2028. | |
Programmas kods | 42548 | |
  | ||
Ilgums | 4 gadi | |
Studiju veids | Pilna laika | |
Izglītības ieguves forma | Klātiene | |
Kredītpunkti | 160 | |
Kredītpunkti ECTS | 240 | |
Mācību valoda | latviešu (LV) | |
Mācību/studiju maksa | Valsts budžets vai par maksu: 3920 EUR gadā (2024./25.) | |
  | ||
Programmas apraksts | Studiju programma sniedz zināšanas un praktiskās iemaņas darbam tehnoloģiju un dizaina jomā. Tā ietver visu produkta (apģērba kolekcijas, tekstila, koka, interjera dizaina) izgatavošanas ciklu – no specializācijai atbilstošo produktu koncepcijas, tirgus izpētes, kompozicionālo, konstruktīvo un tehnoloģisko risinājumu izstrādes, materiālu studijām līdz to izgatavošanai un pārdošanas stratēģijas izvēlei. Mērķis Studiju programmas mērķi ir nodrošināt starptautiskiem standartiem atbilstošu konkurētspējīgu otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un sagatavot studējošos praktiskam darbam tehnoloģiju un dizaina jomā, specializējoties jaunu materiālu, daudzfunkcionālu, estētiski un ergonomiski augstvērtīgu apģērbu, ādlietu, koka, un tekstila patēriņa produktu un to kolekciju koncepciju izstrādē un projektēšanā; attīstīt zinātniski pētnieciskā darba iemaņas un veicināt to izmantošanu; sniegt vispusīgas zināšanas, nodrošinot plašu starpdisciplināru izglītību; veidot speciālista prasmes un attīstīt kompetences atbilstoši profesijas “produkta dizaineris” un darba tirgus formulētajām prasībām, lai absolvents varētu sekmīgi strādāt kā projektēšanas grupas loceklis, vadītājs, uzņēmuma vadītājs vai neatkarīgs dizainers; sagatavot tālākām studijām maģistratūrā; attīstīt radošās spējas un rosināt studējošo interesi par zinātnē un sabiedrībā notiekošiem procesiem Uzdevumi Studiju programmas uzdevumi: • sniegt zināšanas un attīstīt prasmes, kas nepieciešamas produktu un to kolekciju projektēšanai; • attīstīt iemaņas radošai darbībai ar izvēlēto materiālu; • veidot studentu prasmi izvēlēties un projektēt materiālam(iem) atbilstošas amatnieciskas vai rūpnieciskas tehnoloģijas; • veicināt izpratni par procesu izmaiņu attīstības tendencēm; • attīstīt prasmes veikt uz dizainu orientētus un tirgus pētījumus; • attīstīt prasmes kritiski vērtēt savus un citu darbus; • attīstīt prasmes lietot administratīvas un organizatoriskas iemaņas profesionālajā praksē un uzņēmuma darbības analīzē; • attīstīt prasmes risināt problēmas, kas saistītas ar jaunu/uzlabotu produktu ieviešanu tirgū; • nodrošināt prasmes mazo un vidējo uzņēmumu projektēšanā; • nodrošināt zināšanu un prasmju pamatus, kas nepieciešami turpmākām studijām maģistratūrā; • veicināt rakstveida, runas un grafiskas komunikācijas prasmes. Studiju rezultāti • Zināšanas (zināšanas un izpratne) – Spēj parādīt produkta dizainera profesijai atbilstošas raksturīgās pamata un specializētas zināšanas specializācijai atbilstošā jomā, svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni, veikt zināšanu kritisku analīzi, izprot un seko līdzi augstāko sasniegumu līmenim profesijā un specializācijai atbilstošās zinātnes nozarēs, spēj sazināties valsts valodā un vismaz vienā svešvalodā, lietojot precīzu terminoloģiju. • Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes) – Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus savā zinātnes nozarē vai profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. – Spēj izstrādāt produktu un/vai to kolekciju konceptuālos risinājumus atbilstoši patērētāja vajadzībām un projekta/tirgus prasībām, vizualizēt konceptuālo risinājumu skices rasējumos, maketos/paraugos un veikt 3-dimensiju vizualizācijas digitālajās vidēs. – Spēj projektēšanas procesā izmantot informācijas tehnoloģijas, progresīvas projektēšanas tehnoloģijas – vispārēja lietojuma un specializētās automatizētās projektēšanas sistēmas, automatizētās projektēšanas un izgatavošanas vadības sistēmas, programmu vadītās darbmašīnas (CMC). – Spēj vadīt produktu izstrādi, administrēt līgumus, veikt autoruzraudzību projekta izpildes gaitā, lietot nozares terminoloģiju valsts valodā, lietot nozares standartus un tehniskos noteikumus, ievērot Latvijas Republikas normatīvos aktus, ar nozari saistītos noteikumus un reglamentējošus dokumentus, pielietot profesionālās un vispārējās ētikas principus. – Spēj saskaņot darba rezultātus ar klientiem, sadarbības partneriem un nepieciešamām institūcijām, plānot produktu virzīšanas kampaņu, organizēt pasūtījuma nodošanu pasūtītājam, noformēt lietišķos dokumentus atbilstoši lietvedības normatīvo aktu prasībām. – Spēj strādāt individuāli, komandā, plānot un vadīt savu, darba grupas, citu izpildītāju darbu. • Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana) – Spēj analizēt un prognozēt modes attīstības tendences, veikt produkta estētisko, materiāltehnisko, funkcionālo un ekonomisko analīzi; – Spēj plānot, veikt un vadīt materiālu saderības, tehnoloģiju, tirgus un citus nepieciešamos pētījumus, analizēt nozares vadošās tehnoloģijas, sekot jauno tehnoloģiju attīstībai un tendencēm, izprast savstarpēji saistītos darbu procesus, radoši un visaptveroši analītiski (holistiski) domāt, patstāvīgi pieņemt savam kompetences līmenim atbilstošus lēmumus un uzņemties par tiem atbildību. Karjera Absolventi var strādāt par dizaineriem un dizaina konsultantiem, projektēšanas grupas locekļiem, vadītājiem, uzņēmuma vadītājiem vai neatkarīgiem dizaineriem, var atvērt un apsaimniekot savu uzņēmumu, veidot mazsēriju un rūpnieciskās kolekcijas, strādāt dizaina studijās, arhitektu birojos, kā arī atvērt savas dizaina studijas, darbnīcas, meistardarbnīcas. |
|
Programmas mājaslapa | www.rtu.lv/lv/studijas/visas-studiju-programmas/atvert/WCH?department=01T00&type=P |
|
Iepriekšējā izglītība, prasības | Vidējā izglītība, centralizētais eksāmens: matemātikā, latviešu valodā un svešvalodā. CE svešvalodā LR normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var aizstāt ar starptautiskās testēšanas institūcijas pārbaudījumu svešvalodā. Papildus punkti par CE fizikā vai ķīmijā. Gada atzīmes vidējās izglītības dokumentā priekšmetos matemātika, fizika, ķīmija, informātika un svešvaloda. Ja vidējās izglītības dokumentā matemātika ir sadalīta priekšmetos algebra un ģeometrija, vai matemātika I un matemātika II, vērā ņem priekšmetu ar augstāko vērtējumu. Lai piedalītos konkursā uz valsts budžeta finansētām studiju vietām, CE procentu kopvērtējums matemātikā nedrīkst būt zemāks par 20 %. Konkursā nepiedalās un RTU netiek uzņemti reflektanti, kuriem dokumentā par vidējo izglītību kādā no priekšmetiem vērtējums ir zemāks par 4 (gandrīz viduvēji) (10 ballu sistēmā) vai 3 (5 ballu sistēmā). Iestājpārbaudījums zīmēšanā. |
|
Aktuālā informācija | Uzņemšanas noteikumi studiju programmās 2024./2025. gadā: lasīt šeit |
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Ķīpsalas iela 6A, Rīga, LV-1048
Tel:67089333; 27089999
E-pasts:info@rtu.lv; rtu@rtu.lv www.rtu.lv
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras un dizaina institūts Ķīpsalas iela 6 - 407, Rīga, LV–1048 Tel:67089212 E-pasts:adi@rtu.lv www.rtu.lv/lv/adi |