Latvijas Universitāte - Izglītības zinātnes - Mag. studijas

Izglītības zinātnes
Uzņemšana:Uzņemšana 2024./25. gadā
Ieraksts atjaunots:2024-05-28
Programmas veidsMaģistra studiju programma - 7. LKI (2. cikls, programma ar kodu 45)
GrādsIzglītības zinātņu maģistrs
Izglītības dokuments Maģistra diploms;
Licence / akreditācijaSaskaņā ar grozījumiem Augstskolu likumā studiju virziena akreditācija pagarināta līdz 31.12.2024.
Programmas kods45142
 
IlgumsĪsais modulis (50 KP): Pilna laika klātiene - 1,3 gadi; nepilna laika klātiene - 1,8 gadi.
Garais modulis (80 KP): Pilna laika klātiene - 2 gadi; nepilna laika klātiene - 2,5 gadi.
Studiju veidsPilna laika/Nepilna laika
Izglītības ieguves formaKlātiene
Kredītpunkti50 vai 80
Kredītpunkti ECTS75 vai 120
Mācību valodalatviešu/angļu (LV/EN)
Mācību/studiju maksaValsts budžets vai maksas: 2400 EUR gadā (pilna laika); 1800 EUR gadā (nepilna laika) (2024./25.)
GrantsLasīt šeit: https://www.lu.lv/gribustudet/stipendijas-un-krediti/stipendijas/
 
Programmas aprakstsStudiju programmas mērķis ir sekmēt studentu profesionālās pedagoģiskās, vadības un pētnieciskās kompetences pilnveidi un konkurētspēju izglītības jomā, inovatīvā un pētnieciskā darbībā, pārmaiņu vadībā un pedagoģiskajā darbībā un motivēt tālākai akadēmiskai izaugsmei.

Programmā ir definēti vairāki uzdevumi:

veicināt studentu pētniecisko lietpratību, integrējot jaunākās zinātniskās atziņas un inovatīvās idejas starpdisciplināros kontekstos;
veicināt studentu pedagoģiskās kompetences attīstību, gatavību plānot, īstenot, novērtēt un attīstīt izglītojošo darbu atbilstīgi izglītības mērķgrupu mācīšanās vajadzībām, dažādām spējām un priekšzināšanām, izglītības institūciju un izglītības sistēmas attīstības iekšējiem un ārējiem nosacījumiem un daudzveidīgiem kontekstiem;
veicināt studentu vadības un līdera kompetenci, īstenojot pārmaiņu vadību;
sekmēt studentu līdzdalību un līdzatbildību, veicinot kompetentas, atbildīgas un mūžizglītībai motivētas personības veidošanos;
veicināt studentu profesionālās un akadēmiskās ētikas standartu izpratni un to ievērošanu praktiskajā darbībā.

Maģistra studiju programma “Izglītības zinātnes” tiek organizēta divos moduļos:

Īsajā modulī 4 specializācijās: “Skolotājs mentors”, “Dažādība un iekļaušanās izglītībā”, “Izglītības vadība”, “Cilvēku uzvedība un konsultēšana izglītībā”;
Garajā modulī - “Pedagoģija” iespēja apgūt pedagoģiskās, pedagoģiskās līderības un pētniecisko kompetenci studentiem ar vai bez iepriekšējas pedagoģiskās izglītības.

Stājoties programmā, reflektantam jāizdara sava izvēle par to, kurā modulī un kurā specializācijā students studēs.

Realizācijas vieta: Rīga (pilna vai nepilna laika klātiene) un filiāles (nepilna laika klātiene).

Ko es studēšu?

Īsajā modulī 4 specializācijās: “Skolotājs mentors”, “Dažādība un iekļaušanās izglītībā”, “Izglītības vadība”, “Cilvēku uzvedība un konsultēšana izglītībā”.

Specializācijas virzienā “Cilvēku uzvedība un konsultēšana izglītībā” tiks risināts pēdējā desmitgadē izglītībā aktualizējušos izglītojamo uzvedības aspektu. Izglītības darbiniekiem nepieciešamas gan zināšanas, gan prasmes un kompetences, lai izprastu šo fenomenu un zinātu iespējamos pedagoģiskos paņēmienus uzvedības jautājumu risināšanā. Specializācijā studenti padziļināti studēs daudzveidīgus faktorus, kas ietekmē cilvēka uzvedību, kā arī apgūs praktiskus pedagoģiskus risinājumus pozitīvas uzvedības veicināšanā izglītības vidē.

Specializācijas virzienā “Izglītības vadība” tiks attīstīta studentu izpratne un papildinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas par izglītības vadību, par izglītības politiku valstī un pašvaldībās, organizāciju vadību, līderību izglītībā, izglītības ekonomiku, izglītības darba vadīšanu.

Specializācijas virzienā “Skolotājs mentors” studenti risinās mūsdienu izglītības daudzveidīgās problēmas, kas saistītas ar jaunajiem izaicinājumiem un pārmaiņām izglītības politikā un praksē, projekta “Skola 2030” īstenošanu Latvijas skolās, jauno izglītības standartu ieviešanu.

Specializācijas virziena “Dažādība un iekļaušanās izglītībā” apguve sekmēs izpratni par cilvēka dažādību kā bagātinošu faktoru izglītībā. Globalizācijas un digitalizācijas laikmetā dažādība ir neatņemama mūsu ikdienas sastāvdaļa. Termins „dažādība" ietver atšķirības un līdzības, piemēram, dzimums, vecums, pieredze, uzskati, uzvedības modeļi, valoda, etniskā un reliģiskā piederība, speciālās vajadzības un seksuālā orientācija.

Garajā modulī “Pedagoģija” - iespēja apgūt pedagoģiskās, pedagoģiskās līderības un pētniecisko kompetenci studentiem ar vai bez iepriekšējās pedagoģiskās izglītības.

Stājoties programmā, reflektantam jāizdara sava izvēle par to, kurā modulī un kurā specializācijā students studēs.

Visu specializāciju un abu moduļu ietvaros būs iespēja izvēlēties B daļas kursus, kas nav tieši saistīti ar specializāciju. Tiks piedāvāts izvēlēties tādus kursus: “Metodisko materiālu izstrāde”, “Mentordarbība izglītībā”, “Tehnoloģiju bagātināta mācību procesa organizēšana”, “Vadības psiholoģija”, “Kritiskā domāšanas pieeja mācību procesā”, “Sociāli emocionālā mācīšana”, “Sistēmpieeja izglītības vadībā”, “Izglītības socioloģija”, “Vērtības un cilvēka paštēls kultūras kontekstā”, “Starpkultūru dialogs izglītībā” , “Vardarbība skolā”, “Vērtēšana un izvērtēšana mūsdienu pedagoģijā”.
Programmas mājaslapawww.lu.lv/studijas/studiju-programmas/magistra-limena-studijas/izglitibas-zinatnes
Iepriekšējā izglītība, prasībasIepriekšējā izglītība (moduļos “Dažādība un iekļaušanās izglītībā” un “Skolotājs mentors”, 50 KP, 2,5 semestru studijām pilna laika klātienē un 3,5 semestru studijām nepilna laika klātienē): pedagoģiskā izglītība – bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 160 KP apjomā;
Iepriekšējā izglītība (moduļos “Izglītības vadība” un “Cilvēku uzvedība un konsultēšana izglītībā”, 50 KP, 2,5 semestru studijām pilna laika klātienē un 3,5 semestru studijām nepilna laika klātienē): 1) pedagoģiskā izglītība – bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 160 KP apjomā; 2) bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība jebkurā citā nozarē ar apgūtu programmu vismaz 160 KP apjomā un darba pieredze vai apgūti kursi (vismaz 2 KP apjomā) attiecīgajā izglītības jomā vai zinātnes nozarē;
Iepriekšējā izglītība (modulī “Pedagoģija”, 80 KP, 4 semestru studijām pilna laika klātienē un 5 semestru studijām nepilna laika klātienē): bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 120 KP apjomā.
Konkursa vērtējuma aprēķināšanas formula: iestājpārbaudījums (1 x 1000 = 1000). Papildu nosacījums iestājpārbaudījumam: jāiesniedz rakstiska argumentēta eseja par aktualitātēm un problemātiku izglītībā izvēlētajā modulī saistībā ar iespējamo maģistra darba tēmu (ne vairāk kā 500 vārdi). Minimālais punktu skaits iestājpārbaudījumā uzņemšanai – 300;
Tiesības pretendēt uz ārpuskonkursa reģistrāciju pilna laika studijās: 2023./2024. akadēmiskā gada LU profesionālā bakalaura studiju programmu “Skolotājs” vai “Sākumizglītības skolotājs” absolventiem vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Skolotājs” absolventiem, kuriem bakalaura darba vai diplomdarba vērtējums nav zemāks par 9 (teicami) un vidējā svērtā atzīme iepriekšējās studijās nav zemāka par 9.
Piezīme: piesakoties studijām angļu valodas grupā modeļos "Skolotājs mentors" un "Izglītības vadība" papildu nosacījumi:
1) Latvijas valstspiederīgajiem nepieciešama angļu valodas prasme, kuru apliecina vispārīgo nosacījumu 1.13. punktā minēto starptautisko angļu valodas testu rezultāti vai citi apliecinājumi par angļu valodas prasmi vismaz B2 līmenī, vai vērtējums angļu valodā iepriekšējās izglītības dokumentā (atzīmei jābūt ne zemākai kā 6 (10 ballu skalā)), vai vērtējums iestājpārbaudījumā, izņemot gadījumus, kad iepriekšējā izglītība iegūta angļu valodā.
Aktuālā informācijaUzņemšanas noteikumus studiju programmās 2025./2026. gadā lejupielādēt šeit
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Raiņa bulvāris 19, Rīga, LV-1586
Tel:67034777
E-pasts:studentu.serviss@lu.lv  www.lu.lv