Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija - Skolotājs, studiju modulis: "Sociālā un pilsoniskā joma - sociālās un pilsoniskās jomas skolotājs" - Prof. bak. studijas
Skolotājs, studiju modulis: "Sociālā un pilsoniskā joma - sociālās un pilsoniskās jomas skolotājs"
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
Uzņemšana:Uzņemšana 2024./25. gadā
Ieraksts atjaunots:2024-06-13
Programmas veids | Profesionālā bakalaura studiju programma - 6. LKI (1. cikls, programma ar kodu 42) | |
Grāds | Profesionālais bakalaurs pedagogu izglītībā | |
Profesionālā kvalifikācija | Skolotājs (6. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības | |
Izglītības dokuments | Profesionālā bakalaura diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms; | |
Licence / akreditācija | Saskaņā ar grozījumiem Augstskolu likumā studiju virziena akreditācija pagarināta līdz 31.12.2024. | |
Programmas kods | 42141 | |
  | ||
Ilgums | 4 gadi | |
Studiju veids | Pilna laika | |
Izglītības ieguves forma | Klātiene | |
Kredītpunkti | 160 | |
Kredītpunkti ECTS | 240 | |
Mācību valoda | latviešu/angļu (LV/EN) | |
Mācību/studiju maksa | Valsts budžets vai par maksu: 2330 EUR gadā (2024./25.) | |
  | ||
Programmas apraksts | Programmas mērķis: nodrošināt profesionālā bakalaura studijas izglītības zinātnēs, sekmējot kvalificēta skolotāja vispārējās un profesionālās kompetences veidošanos atbilstīgi profesijas standartam „Skolotājs” studējošā izvēlētās mācību priekšmetu jomās. Studiju programma sastāv no: vispārizglītojošajiem studiju kursiem, kas sekmē Skolotāja profesijas standarta īstenošanu saskaņā ar profesionālās darbības uzdevumu izpildei nepieciešamajām profesionālajām zināšanām, prasmēm, attieksmēm un kompetencēm; izglītības zinātņu kursiem skolotāja darbā, kas nodrošina skolotāja profesionālās darbības uzdevumu izpildei nepieciešamo profesionālo zināšanu apguvi, prasmju un attieksmju attīstību un kompetences pilnveidi un bakalaura grāda ieguvi izglītības zinātnēs; izvēlētās mācību jomas mācību priekšmetu satura un metodikas apguves studiju kursiem; skolotāja praksēm, kas vērstas uz skolotāja profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu veikšanu; izvēles studiju kursiem. Studiju programma veidota atbilstoši kompetenču pieejai mācību saturam un īstenošanai. Apgūstot programmu absolvents iegūst kompetenci mācīt modulī apgūto saturu pamatizglītības pakāpē un vispārīgajā, optimālajā un augstākajā līmenī atbilstīgi valsts vispārējās vidējās izglītības standartam. Studiju programmas nozīmīga sastāvdaļa ir prakse, kas paralēli teorētiskā kursa apgūšanai nostiprina un padziļina studentu profesionālās zināšanas, līdz ar to stiprinot un palielinot topošo skolotāju konkurētspēju. Praksē studenti izmēģina jaunapgūtās zināšanas un prasmes, iepazīst izglītības iestādi un pedagoģisko procesu kā izglītības sistēmas sastāvdaļu, vada sociāli emocionālās mācīšanās stundas, izzina klases audzinātāja darbu un ārpusstundu darba sistēmu izglītības iestādē, veido izvēlētās jomas priekšmetu skolotāja profesionālo kompetenci. Studiju programmas satura apgūšanu nodrošina augsti kvalificēti, savā jomā profesionāli mācībspēki. Studiju programmas atsevišķas daļas studējošie var apgūt ES augstskolās, izmantojot ERASMUS+ piedāvātās iespējas. Studiju programmas rezultāti Zināšanas izprot izglītības zinātņu nozares būtiskākos jēdzienus un likumsakarības skolotāja profesionālās darbības kontekstos; izprot savai kvalifikācijai atbilstīgās mācību priekšmetu jomas saturu un tā mācīšanās – mācīšanas metodiku; pārzina mācību saturu, pamatkompetences un caurviju kompetences; zina mācību procesa plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas principus; raksturo izglītības sistēmu, pedagoģiskās darbības specifiku dažādās izglītības pakāpēs un veidos. Prasmes izvērtē izglītojamā individuālās attīstības, mācīšanās un personības izaugsmes vajadzības; formulē mācību mērķus, darbības un sasniedzamos rezultātus; izvēlas mērķu īstenošanai un sasniedzamajiem rezultātiem atbilstošu pedagoģisko pieeju, metodoloģiju, mācību līdzekļus un resursus; vērtē izglītojamā mācīšanās sniegumu un izaugsmi; sadarbojas ar izglītojamo, pedagoģiskajā procesā iesaistītajiem un nozaru speciālistiem pedagoģiskā procesa plānošanā. Kompetences atbildīgi plāno pedagoģisko procesu, balstoties uz izglītojamā individuālās attīstības, mācīšanās un personības izaugsmes vajadzībām, ievērojot pedagoģiskās darbības plānošanas, organizēšanas, vadīšanas principus, izglītības politikas aktualitātes, pārzinot mācību saturu un kompetences; veic pētniecisku un inovatīvu darbību pedagoģiskā procesa uzlabošanai; patstāvīgi plāno un strukturē savu mācīšanos, pilnveido savu personību un profesionālo kompetenci, īsteno koleģiālu atbalstu, sekmējot savu un kolēģu savstarpēju tālākmācīšanos atbilstoši sabiedrības, izglītības, kultūras un zinātnes attīstībai. |
|
Programmas mājaslapa | www.rta.lv/studiju-programmas/skolotajs-studiju-modulis-sociala-un-pilsoniska-joma-socialas-un-pilsoniskas-jomas-skolotajs |
|
Iepriekšējā izglītība, prasības | Vispārēja vidējā izglītība vai vidējā profesionālā izglītība. Vidējās izglītības dokumenta gada atzīme izvēlētās studiju jomas priekšmetos (Latvijas un pasaules vēsturē, sociālajās zinībās, filozofijā, politikā, ekonomikā, tiesībās, psiholoģijā) ir ne zemāka par 7 ballēm. Kopējais vērtējums veidojas no: - izvēlētās studiju jomas priekšmetu (Latvijas un pasaules vēsture, sociālās zinības, filozofija, politika, ekonomika, tiesības, psiholoģija) vērtējumiem vidējās izglītības dokumentā – kritērija īpatsvars 30%; - vērtējumiem centralizētajos eksāmenos latviešu valodā, matemātikā, svešvalodā (vai STIP svešvalodā) – kritērija īpatsvars 20% (Personām, kuras ieguvušas vidējo izglītību līdz 2004. gadam (neieskaitot), kā arī personām, kuras ieguvušas vidējo izglītību ārvalstīs vai personām ar īpašām vajadzībām: a) gala atzīme latviešu valodā un literatūrā, b) gala atzīme matemātikā, c) gala atzīme svešvalodā/ vai STIP svešvalodā); - iestājpārbaudījuma: mutiska un rakstveida – kritērija īpatsvars 50%. Iestājpārbaudījums sastāv no divām daļām: skolotāja profesijas izvēles pamatojums (rakstiskā daļa - eseja); skolotāja profesijas izvēles pamatojums (mutiskā daļa – intervija). |
|
Aktuālā informācija | Uzņemšanas noteikumi studiju programmās 2024./2025. gadā: lejupielādēt šeit |
Augstskola
Iestādes tips:Lietišķo zinātņu augstskola
Atbrīvošanas aleja 115, Rēzekne, LV-4601
Tel:28325368
E-pasts:rta@rta.lv www.rta.lv
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas Izglītības, valodu un dizaina fakultāte Atbrīvošanas aleja 115, Rēzekne, LV-4601 Tel:29977436 (dekāns); 28398212 (metodiķe) E-pasts:inara.stukle@rta.lv www.rta.lv |